Vitaminai ir mineralai: daug įdomių faktų

Vitaminai ir mineralai yra maistingosios medžiagos, kurios yra būtinos mūsų organizmui. Šios medžiagos dalyvauja formuojant ir atstatant pažeistus audinius, stiprinant imuninę sistemą, apsaugant nuo infekcijų ir prisidedant prie daugybės kitų svarbių organizmo funkcijų. Yra daugybė vitaminų ir mineralų be kurių mūsų organizmas negalėtų tinkamai funkcionuoti.

Didžiosios daugumos vitaminų ir mineralų mūsų organizmas negali pats pasigaminti – išskyrus keletą. Todėl labai svarbu pasirūpinti, kad mūsų organizmas gautų pakankamą jam būtinų maistingųjų medžiagų kiekį. Kartais gali pakakti subalansuotos mitybos, o kartais kartu būna reikalingi ir maisto papildai.

Įdomūs faktai apie vitaminus ir mineralus

Vitaminai ir mineralai yra tiriami jau ne vieną dešimtmetį, todėl egzistuoja ir ne vienas įdomus faktas, kurį būtų verta pateikti.

Dviejų tipų vitaminai

Vitaminai yra dviejų tipų. Atsižvelgiant į jų tirpumą, vitaminai yra skirstomi į riebaluose tirpius ir vandenyje tirpius vitaminus. Vitaminas A, D, E ir K yra riebaluose tirpūs vitaminai, o vitaminas B ir C yra vandenyje tirpūs vitaminai.

Pagrindinis vitamino D šaltinis

Pagrindinis vitamino D šaltinis yra saulė. Tačiau vitamino D galime gauti ir su maistu, tokiu kaip kiaušinių tryniai, vištienos krūtinėlė, jautiena, kepenėlės, žuvis, menkių kepenų aliejus, grybai, sojų pienas, karvės pienas, sūris ir dribsniai.

Vitamino A šaltiniai

Vitaminas A yra randamas žaliose lapinėse daržovėse, morkose, pomidoruose, sunokusiuose geltonuose vaisiuose, riešutuose, apelsinuose, gvajavoje, piene, kepenėlėse, brokoliuose ir arbūzuose.

Vitaminas K

Vitaminas K yra riebaluose tirpus vitaminas, kuris randamas pomidoruose, brokoliuose, kaštainiuose, anakardžio riešutuose, jautienoje, ėrienoje, manguose, vynuogėse ir kt.

Vitamino A trūkumas

Vitamino A trūkumas yra viena iš pagrindinių naktinio aklumo arba naktinio matymo sutrikimų nėštumo metu priežastis. Taip pat jo trūkumas gali neigiamai paveikti ir imuninę sistemą.

Mineralai yra būtinos maistingosios medžiagos

Mineralai kiekvienai organizmo ląstelei yra būtinos maistingosios medžiagos. Kiekvieno mineralo mūsų organizmui kasdien reikia skirtingo kiekio. Jie yra randami tiek augalinės, tiek ir gyvulinės kilmės maiste. Patys svarbiausi mineralai yra kalcis, natris, fosforas, magnis ir kalis.

Fosforas ir kalcis

Fosforas kartu su kalciu yra būtinas sveikų kaulų formavimuisi ir jų būklės palaikymui, sveikiems dantims ir imuninei sistemai.

Daug vitamino C turintis maistas

Tarp maisto produktų, kuriuose yra daug vitamino C, yra braškės, kiviai, citrusiniai vaisiai, kopūstai ir kt. Tokių maisto produktų įtraukimas į savo kasdienės mitybos racioną gali būti labai naudingas mūsų kvėpavimo takų sistemai.

Natrio ir jodo šaltiniai

Svogūnai, saldžiosios bulvės, brokoliai, moliūgų sėklos, švieži vaisiai, pienas, kiaušiniai, jūros gėrybės, joduotoji druska yra labai puikūs natrio ir jodo šaltiniai.

Vitaminų atradimas

Anglų biochemikas Seras Frederick Gowland Hopkins 1929 m. buvo apdovanotas Nobelio premija už tai, kad pirmasis pasaulyje atrado vitaminus.

Kalcis – svarbiausias mineralas

Kalcis yra pats svarbiausias mineralas. Jis yra randamas daugybėje skirtingų maisto produktų, tarp kurių taip pat yra ir gervuogės, datulės, pienas, kiaušiniai, granatai, migdolai, kviečiai, sojos pupelės ir kt. Kalcis yra labai svarbus kaulams, dantims ir imuninei sistemai.

Didžiulė vitaminų ir mineralų svarba kiekvieno iš mūsų organizmui yra akivaizdi ir neginčytina. Visi aukščiau išvardyti ir daugybė kitų vitaminų bei mineralų kasdien vaidina labai svarbų vaidmenį mūsų organizmo funkcionavime, ląstelių, audinių, organų, imuninės sistemos, augimo, vystymosi, kraujotakos, širdies veikloje ir kituose procesuose. Todėl būtina pasirūpinti, kad mūsų organizmas kasdien gautų jam būtiną vitaminų ir mineralų kiekį.

Post Author: Rašytojas.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.