Ne paslaptis, kad prakiurusi padanga – viena iš didžiausių moterų baimių. Jei atsidūrėte beviltiškoje situacijoje, kai kelyje sprogsta padanga, nepulkite į paniką, nes visada galite išsikviesti techninę pagalbą arba pasikeisti padangą pačios. O tai tikrai nėra auštasis pilotažas, jei žinote, kaip tinkamai viską padaryti. Visgi, jei puikiomis žiniomis negalite pasigirti, siūlome susipažinti su išsamia instrukcija, kuri išties pravers priverstinai sustojus kelyje.
Pirmiausia susiraskite saugią vietą kelkraštyje, kad netrukdytumėte kitiems eismo dalyviams ir pati jaustumėtės saugiai. Venkite minkšto grunto arba kalnuotos vietos, nes tai tik dar labiau apsunkins padangos keitimo procesą. Be to, nepamirškite užtraukti rankinio stabdžio ir įjungti pirmą arba atbulinį bėgį, kad automobilis nepajudėtų iš vietos. Įjunkite avarines šviesas ir kibkite į darbą.
Paprastai atsarginė padanga ir visi reikalingi įrankiai yra bagažinės dugne. Jums reikės domkrato ir varžtų rakto, kuris būna prie atsarginės padangos arba bagažinės šoninėje kišenėje. Taigi, kai viską pasiruošite, laikas kelti automobilį: pakiškite domkratą po automobilio rėmu, netoli keičiamo rato. Beje, svarbu įsitikinti, kad domkratas remiasi į metalinę automobilio rėmo dalį, priešingu atveju domkratas gali sulaužyti automobilio korpusą. Nesate tikra ar tinkamoje vietoje pakišote domkratą? Apčiupinėkite automobilio rėmą, daugelyje automobilių, šalia rato yra nedidelis griovelis – tai vieta, kur reikia statyti domkratą.
Jei domkratas vietoje, laikas pradėti atsukinėti ratą: pirmiausia nuimkite rato dantį ir specialiu raktu atsukinėkite rato varžtus, tačiau jų neatlaisvinkite iki galo. Varžtų atsukimas – fizinės jėgos reikalaujantis procesas, todėl jei pritrūkote jėgų, atsistokite ant rakto. Atminkite, varžtus reikia sukti prieš laikrodžio rodyklę.
Šiek tiek atsukusios varžtus, pakelkite automobilį domkratu tiek, kad laisvai galėtumėte nuimti ratą. Nuėmusios ratą, pakiškite jį po automobiliu, tai apsaugos jus ir automobilį, jei kartais domkratą pastatėte neteisingai arba kreivai. Tad jei jis išsprūs, kris ant padangos, o ne ant žemės. Ir galiausiai belieka nuimti sprogusią padangą ir ją pakeisti atsargine. Tiesa, kai atgal sudėsite varžtus, juos reikia sukti paeiliui ir ne iki galo: tuputį pasukate vieną varžtą ir tada prieinate prie kito. Kai grįšite prie pirmojo varžto, sukite jį su didesne jėga. Taip daryti reikia tam, kad tinkamai išcentruotumėte ratą. Iki galo varžtus prisukite tik tada, kai automobilį jau nuleidote ant žemės.
Štai ir viskas, esate pasiruošusi toliau tęsti savo kelionę. Beje, atminkite, kad atsarginės padangos netinkamos kasdieniniam eksploatavimui, todėl vėliau užsukite į servisą, kad mechanikai užlopytų prakiurusią padangą arba pakeistų ją kita ir subalansuotų ratus.