Kūrybiškumas mokantis anglų kalbos – greitesniam rezultatui

Anglų pamokėlėsMokymasis ir nuobodulys – tinkamiausias derinys? Nebūtinai? Mokymasis ir sudėtingumas? Kam šiuos žodžius gretinti? Anglų pamokėlės gali būti tiesiog nuostabiai lengvos ir įdomios.

Kad geriau perteiktume mintį, pasitelksime pavyzdį. Straipsniai gali būti nuobodūs. Bet nebūtinai. Jei dabar imtume ir sukurtume eilėraštį, jis iškart paverstų šį straipsnį įdomesniu. O jei apie tai užsiminę jokio eilėraščio nekurtume? Ar tuomet įdomumo nebeliktų? Dabar jūs galvojate apie eilėraštį, mintis sujudino poezijos tema. Ir net nekuriant eilėraščio šios eilutės tapo gyvybingesnės – jūs įsitraukėte į procesą, galbūt ėmėte galvoti eilėmis.

Anglų pamokėlės reikalingos, to neužginčysi. Bet ne visos efektyvios. Ir ne visos įdomios. Gera pamoka vėlgi gali būti lyginama su eilėraščiu. Perkeltine prasme taip kalbėtume apie mokymosi sklandumą. Juk apie tai, kas vyksta sklandžiai, sakoma „kaip sviestu patepta“. O ir gera poezija teka tarsi upelis. Tad kodėl anglų pamokėlių tema turėtų būti gretinama su plaukimu prieš srovę? Su sudėtingumu? Niekas negimsta mokėdamas, niekas neišmoksta anglų kalbos per dešimt minučių, bet tai nereiškia, kad tarp „išmokti“ ir „vargo vakarienė“ reikėtų dėti lygybės ženklą.

Mokymasis nėra nuobodus

Mokymasis nėra „vargo vakarienė“, geros anglų pamokėlės nėra nuobodžios. Galbūt tai prieštarauja jūsų įsitikinimams, gal tai neatitinka stereotipų. Bet… lengvas ir įdomus mokymasis yra visiška tiesa. Juk kartais nepastebime to, kas akivaizdu. Panaši mintis tinka ir šnekant apie užsienio kalbas. Rodos, tokios jos sudėtingos. Kaip pradėti? Kokius žodžius pirmiausia „kalti“? Tokie ir panašūs klausimai – kasdienybė.

Bet prisiminkite, kad mokymasis neprivalo būti nuobodus. Tai prisiminus imama galvoti, kad daugybė žmonių jau įsisavino anglų ir kitų kalbų vingrybes. Nejaugi visi šie žmonės nuobodžiai mezgė pažintį su gramatika ir nieko kito neveikė, tik „kalė“? Ne.

Kūrybiškumas

Šioje temoje yra vienas svarbus žodis – kūrybiškumas. Anglų pamokėlės (taip pat bet kurios kitos užsienio kalbos pamokos) nėra grasios. Puikus pavyzdys, reprezentuojantis šią tiesą, – kortelės su užsienietiškais ir lietuviškais atitikmenimis.

Jokiu būdu nesakome, kad nėra kitų metodų. Bet mokymąsi naudojant korteles verta apibūdinti kaip žaismingą ir efektyvų.

Pirmiausia – galima mokytis nebūtinai vienam. Tai puikus laisvalaikio praleidimo būdas. Linksmas ir turiningas. Kad būtų dar įdomiau, galima klausinėti draugų, koks žodis ką reiškia, ir žymėtis, kiek kartų kuris atsako. Taip ir laimėtojas išrenkamas.

Net jei žmogus mokosi vienas, kortelės, kur vienoje pusėje užrašytas lietuviškas, o kitoje pusėje angliškas žodis, yra gera priemonė. Galima sekti progresą. Sakykim, vieną dieną prisimenate 30 žodžių iš 50, o po kelių dienų – visus 50. Ilgainiui nesunku pasidaryti daugiau kortelių ir taip vis tobulinti anglų kalbos įgūdžius.

Greitas rezultatas?

Šio straipsnio pavadinime skamba žodžiai „greitesniam rezultatui“. Mokymasis – tęstinis procesas. O įdomios anglų pamokėlės teka sklandžia vaga, todėl jos nėra labai užsitęsiančios. Bet yra kitas aspektas, kurį vertėtų aptarti. Kai mokymasis sklandus, nelieka noro viską kuo greičiau pabaigti. Kitaip tariant, dirbama ne tam, kad kuo greičiau būtų pabaigta. Visas procesas nekelia nuobodulio, svarbu ne tik rezultatas, bet ir eiga.

Tad kūrybiškumas mokantis anglų kalbos – ne tik greitesniam rezultatui, bet ir apskritai įdomumui bei sėkmei.

 

 

 

 

 

Post Author: straipsniai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.