Informacija DAMOMS

straipsniai ir patarimai

Posts Tagged ‘dieta’

Kaip įprasti valgyti salotas?

salotosŠiais laikais labai dažnai ir labai daug kalbama apie sveiką mitybą. Atrodo visi puikiai žinome, kad maitintis sveikai yra būtina, tačiau daugelis ignoruojame šiuos faktus galvodami, kad nesusirgsime. Visgi, ne visada pavykstabnesveikai maitinantis džiaugtis puikia sveikata ir anksčiau arba vėliau galiausiai tenka suprasti, kad sveika mityba yra tiesiausias kelias link kur kas geresnės sveikatos.

Salotos dažnai įvardijamos kaip patiekalas, kuris būtina norint jaustis puikiai. Taip pat ir atrodyti, kadangi sveika mityba yra neatsiejama ir nuo kur kas gražesnės išvaizdos. O kad būtų paprasčiau pamėgti salotas, kurios daugeliui žmonių atrodo nepatrauklus patiekalas – pateikiame kelis paprastus patarimus, kurie leis mėgautis ir tuo pačiu jaustis puikiai.

Salotų receptų įvairovė

Daugelis nevalgo salotų tik todėl, kad turi labai klaidingą požiūrį į tai, kokios yra ir kokios gali būti salotos. Atrodo, kad šis patiekalas gali būti gaminamas tik iš paprasčiausių lapų, kurie dekoruojami riešutais bei kitais džiovintais vaisiais. Taip tikrai nėra ir kiekvienas, kuris turi fantaziją, gali susikurti tikrai labai skanias salotas, kurios leis mėgautis jomis ne kaip garnyru, tačiau kaip labai skaniu patiekalu.

Svarbiausia, kad egzotiškoms salotoms tikrai prekybos vietose rasite reikalingus produktus. Šiuo metu galima įsigyti bet ką ko tik Jums reikia. Svarbiausia yra bandyti daryti. Iš pirmo karto ne visada pavyksta, tačiau kartojant galiausiai rezultatas būna puikus.

Kur prievarta – ten kančia

Salotos negali būti nei gaminamos, nei valgomos per prievartą. Paprasčiausiai daugelis žmonių ant jų labai “pyksta”, kadangi pastarosios pristatomos kaip labai sveikos. Daugeliui žmonių sveikumas iškart siedami su neskanumu, tad jos būna užrašytos dar tuomet, kol žmogus nepradeda jomis gardžiuotis. Taigi, siūlome į salotas pasižiūrėti kur kas lanksčiau ir nežiūrėti į jas kaip į neskanų patiekalą. Paprasčiausiai neturint pirminio nusiteikimo jos vėliau gali Jus labai nustebinti.

Salotos – garnyras ir patiekalas

Nepamirškite, kad tinkamai paruoštas patiekalas gali būti ne tik garnyras valgomos prie patiekalo, tačiau tuo pačiu tapti ir pačiu svarbiausiu patiekalus, kuris labai maloniai nuteiks Jūsų skrandį. Šiuo atveju laimi bandymai sukurti ką nors naują ir skanaus.

Kuo daugiau bandysite – tuo didesnė tikimybė, kad pavyks.

Ekologiškų daržovių paieškos

Žinoma, kad ir kiek kalbėt apie skonį, taip pat reikia pabrėžti, kad salotos yra sveikas patiekalas. Taigi, jeigu jau jas valgote, nors ir nelabai mėgstate, tokiu atveju reikia pasirūpinti, kad jo bent jau tikrai Jums būtų naudingos.

Rinkitės ekologiškus turgelius, kur parduodami gaminiai tikrai kupini vitaminų ir tikrai bus naudingi Jūsų organizmui. Šiuo metu ekologiškuose turgeliuose parduodami gaminiai nėra labai brangūs, tad tikrai galite sau leisti įsigyti natūraliai augintų salotų.

Salotos gali Jus nustebinti, tačiau reikia, kad suteiktumėte joms progą.

Internete yra labai daug puslapių, kuriuose galima atrasti įvairiausius receptus susijusius su maisto gaminimu. Net ir paprasčiausios salotos gali būti labai skanus patiekalas.

 

 

Maisto papildai – kaip žinoti kokio vitamino trūksta?

vitaminaiLūžinėjantys  nagai ir skilinėjantys plaukai – pirmas signalas, kad organizmui trūksta vitaminų. Taip pat valgome nemažai perdirbtų ir nenatūralių produktų, todėl organizmas praranda reikalingų mineralų ir vitaminų. Medikai skelbia, kad viena dažniausių diagnozių – vitaminų trūkumas. Dažniausiai trūksta ne vieno vitamino – o jų grupės. Tad kaip žinoti, kurie maisto papildai Jums reikalingi?

Organų būklė

Geriausia vitaminų trūkumą diagnozuoti pagal organų būklę. Pavyzdžiui, vienas iš rimčiausių vitaminų trūkumo požymių – suprastėjęs regėjimas. Maisto papildai akims būtini, jeigu akys greitai pavargsta, parausta, paburksta vokai.

Jeigu organizmui trūksta vitaminų pradeda tinti veidas, dažnai krėsti šaltis, pakisti kūno kvapas, pradedama jausti viso kūno silpnumą. Tuomet, rekomenduojami maisto papildai energijai.

Moterys itin žavisi stebuklingomis piliulėmis. Ir išties, maisto papildai lieknejimui skaido riebalus ir pašalina jų perteklių iš organizmo. Todėl pradėjus reguliariai sportuoti ir sveikai maitintis, rezultatai akivaizdūs.

Papildai reikalingi sutrikus virškinimui ar žarnyno veiklai. Maisto papildai taip pat reikalingi, jeigu jaučiate nuolatinį stresą, dirglumą, negalite sukoncentruoti dėmesio, jaučiate apatiją, nemigą. Maisto papildai būtini esant silpnam imunitetui – sumažėjus atsparumui, dažniau gendat dantukams, sumažėjus apetitui.

Kaip išsirinkti?

Net ir žinant kokios vitaminų grupės mums reikia, rinkoje yra tokia galybė produkcijos, kad pasirinkti tinkamus nelengva. Internete dažnai ieškoma maisto papildai angliskai ir pagal atsiliepimus sprendžiama kokią kompaniją pasirinkti. Tačiau taip išsirinkus gaminį, jį reiktų atsisiųsti arba ieškoti kaip jį įsigyti savo mieste. Maisto papildai kaunas  arba maisto papildai alytus – surandami visi maisto papildai ir adresai, kur juos galima įsigyti. Dažnai ieškoma maisto papildai akropolis – ir ne veltui, nes čia gausu akcijų, o be to čia yra farmacininkai, kurie mielai suteiks konsultaciją apie ieškomus gaminius. Maisto papildai akcija yra geriausia galimybė surasti kokybiškus papildus ir sutaupyti nemenką sumelę.

Papildai yra visas vitaminų kompleksas, todėl juos rinktis reiktų neskubant. Maisto papildai turėtų būti vartojami itin atidžiai – laikantis gamintojų nurodymų. Svarbu prisiminti, kad maisto papildai negali būti vartojami kaip maisto pakaitalas.

Žuvies patiekalai – tinkamiausias dietinis maistas?

zuvies patiekalasLaikantis dietos, reikėtų pagalvoti apie žuvies produktus. Žuvies patiekalai dažnai nuvertinami ir nepasidomima, kad iš žuvies produktų žmogaus organizmas įsisavina net 93-98 procentus baltymų, kai tuo tarpu iš mėsos – tiek kiek mažiau nei 90 proc. Žuvies baltymuose yra aminorūgščių, kurie paprastai randami tik jūros produktuose, žuvyje gausu ir vitaminų bei svarbių mikroelementų. Žuvies patiekalai – tai maistas, turintis optimalų vitaminų ir mikroelementų kiekį, taigi vartodami žuvies produktus sustiprinsite savo imunitetą, pagerinsite širdies darbą ir smegenų mikrocirkuliaciją. Dėl to sakoma, kad žuvis skatina protinę veiklą ir tiesiogine prasme yra geriausias maistas smegenims. Žuvies gaminimo subtilybes atskleidžia internete publikuojami receptai.

Galvojant apie sveiką mitybą, reikėtų atsisakyti tam tikrų produktų. Iš raciono išbraukti turėtumėte kofeino turinčius gėrimus, cukrų, krakmolo savo sudėtyje turinčius produktus, rafinuotus ir riebius produktus. Jei norite išbandyti žuvies dietą, iš jūsų raciono bent porai savaičių turėtų būti pašalinami mėsos patiekalai. Na o žuvis puikiai tinka su tokiomis daržovėmis kaip agurkai, cukinijos, žiediniai kopūstai, morkos, burokėliai, lapinės salotos, Pekino kopūstai ir įvairūs žalumynai, pavyzdžiui, krapai, petražolės, žolelės ir panašiai. Jei nežinote, ką iš žuvies pasigaminti, idėjų suteiks receptai internete. Geriausiai žuvį troškinti arba virti garuose. Žuvis, kaip ir mėsos patiekalai, kepdama prisitraukia riebalų, aliejaus, ypač jei yra voliojama kiaušinio plakinyje ir miltuose, taigi kepta ji kaip dietinis maistas nelabai tinka.